Skip to main content

Od moich Partnerów sprzedających auta często słyszę, że Klienci nie rozumieją, że ich firmy są inne niż tzw. „typowi Handlarze”. Faktycznie w tej branży mamy do czynienia z dość krzywdzącym uogólnieniem. Krótko mówiąc z perspektywy Klienta wszyscy sprzedający samochody to „Handlarze-oszuści”. Trudno się jednak dziwić Klientom, skoro na portalach ogłoszeniowych wszyscy wyglądają tak samo i jedyne co mają do zaoferowania to rozmowa na temat ceny.

Wolisz słuchać zamiast czytać? Bardzo proszę!

Jak często Polacy zmieniają samochody i co to oznacza dla Sprzedawców?

Badania pokazują, że Polacy chętnie zmieniają pojazdy – ponad 50% robi to częściej niż raz na trzy lata. Dzięki temu Polska jest jednym z liderów, jeśli chodzi o wymianę samochodów. To oznacza, że potencjalnych Klientów na auta jest w gruncie rzeczy sporo. Na najpopularniejszych portalach z samochodami w ciągu ostatniego roku ilość ogłoszeń wzrosła o 30%. To dla Ciebie utrudnienie – jest mniejsza szansa, że Klient znajdzie Twoje ogłoszenie. Dodatkowym wyzwaniem jest, odróżnienie się od konkurencji.

Czego oczekują Klienci od Sprzedawców aut używanych?

Badania pokazują, że Polacy chętnie zmieniają pojazdy – ponad 50% robi to częściej niż raz na trzy lata. Dzięki temu Polska jest jednym z liderów, jeśli chodzi o wymianę samochodów. To oznacza, że potencjalnych Klientów na auta jest w gruncie rzeczy sporo. Na najpopularniejszych portalach z samochodami w ciągu ostatniego roku ilość ogłoszeń wzrosła o 30%. To dla Ciebie utrudnienie – jest mniejsza szansa, że Klient znajdzie Twoje ogłoszenie. Dodatkowym wyzwaniem jest, odróżnienie się od konkurencji.

Jak wyróżnić się wśród konkurencji i trafić do Klientów, którzy chcą zapłacić więcej?

Kluczowe przy sprzedaży samochodów używanych jest zaufanie. Przykładem są komisy przy ASO. Klienci postrzegają je jako bardziej wiarygodne, co pozwala im sprzedawać auta po wyższych cenach, nawet jeśli są one gorzej wyposażone. Warto zainwestować czas i środki w budowanie zaufania do swojej firmy, na przykład poprzez zdobywanie pozytywnych opinii od Klientów. Statystyki pokazują, że 81% Kupujących ufa opiniom w internecie tak samo, jak opiniom od swoich znajomych. Jeśli Twoja firma posiada pozytywne recenzje, zwiększa to szansę na przyciągnięcie Klientów gotowych zapłacić więcej za pewność i bezpieczeństwo transakcji. Na efekty tych działań trzeba jednak poczekać I oczywiście zainwestować czas oraz pieniądze.

Istnieje jednak gotowe rozwiązanie, do którego możesz dołączyć i zrzeszyć się pod wspólną marką z innymi Sprzedawcami, którzy działają według określonych zasad. Program samochodyzgwarancja.pl tworzy grono Autoryzowanych Sprzedawców samochodów używanych. Wybrani do Programu Sprzedawcy spełniają określone dla Programu zasady, wśród których znajduje się m.in. wymóg sprzedaży samochodów z roczną Gwarancją firmy GetHelp.pl, cieszącej się uznaniem wśród Klientów z całej Polski. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej kliknij tutaj : samochodyzgwarancja.pl/wspolpraca/

Kwalifikacja Klientów

Współczesna sprzedaż samochodów używanych wymaga odpowiedniej kwalifikacji Klientów, czyli skierowania oferty do odpowiedniej grupy docelowej. Zamiast koncentrować się na sprzedaży jak największej liczby aut, warto przyciągnąć Klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za bezpieczeństwo transakcji. Możesz to osiągnąć poprzez odpowiednie prezentowanie swoich ofert – np. wskazując zalety zakupu auta od firmy, a nie od osoby prywatnej. My w Programie samochodyzgwarancja.pl robimy to w oparciu o 3 wartości dla Klienta :

  • Roczna Gwarancja w cenie każdego samochodu objętego Programem.
  • Na stronie samochodyzgwarancja.pl znajdują się ogłoszenia tylko od Autoryzowanych Sprzedawców zweryfikowanych przez firmę gwarancyjną GetHelp.pl oraz opinie Klientów.
  • Opinie na stronie samochodyzgwarancja.pl pochodzą jedynie od prawdziwych Klientów, którzy kupili auto w Programie.

Podsumowanie

Skuteczna sprzedaż samochodów polega na wyróżnieniu się spośród konkurencji. Zbudowanie zaufania do marki, oferowanie dodatkowych usług oraz umiejętność kierowania oferty do odpowiednich Klientów pozwalają na przyciągnięcie osób, które cenią bezpieczeństwo transakcji i są gotowe zapłacić więcej za pewność, że zakupiony samochód nie będzie źródłem problemów. Warto wykorzystać media społecznościowe, opinie Klientów i programy wspierające sprzedaż, by zwiększyć swoją wiarygodność na rynku.

Przeczytaj także:

cozamiastdrogichogloszen
Ogłoszenia i marketing

Co zamiast drogich ogłoszeń motoryzacyjnych?

Ostatni czas to dosłowna burza związana z rynkiem ogłoszeń motoryzacyjnych. Bardzo dobrze rozumiem, że wzrastające…
ogloszenia_aut
Ogłoszenia i marketing

Dużo wyświetleń ogłoszenia auta, a mało telefonów? Zobacz dlaczego tak jest!

Treść ogłoszenia sprzedaży samochodów to jeden z najważniejszych elementów w procesie sprzedaży używanych pojazdów. Dobrze…
sprzedaz-aut-z-ogloszenia-czy-na-własnej-stronie-www
Ogłoszenia i marketing

Sprzedaż aut z ogłoszenia, czy na własnej stronie www? Plusy i minusy

Cześć! Po ostatnim artykule, który dodałem na tym blogu, który dotyczył lejka sprzedaży, a właściwie…